XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa
Testuingurua
Aurrerantzean, begi-betegarri diran gauzen ikusgarrien irakasle au, ikus-ezinen zale itoa izango da, ta aren itz, iduripen, ta ikutu zuri, gorri, kikirrikien oparotasunaren eta ioritasunaren artean, maitale gori au ikus-ezinaren maitale biurtuko da, ta ikus eztaitekeana ikusten bailuen bezala adieraziko du berak.
Ikus-ezinaren maitale ta ikusle dedinean ere, ordea, bere begiz ikusia, bere belarriz entzuna, bere berezko adorez atzemana eztu erabat zapuztuko.
Ikus-ezinen artean ibil dedinean ere, bere begiz ikusi ta bere belarriz entzun nai izango du, ta lur gainean ikusia ta entzuna, lurrez gainekoekin elkartu ta uztartu nai izango ditu, aren gogoak gogoko bizitza argitan blei-blei ager lezan.
Gogozkoetan ari dedinean ere, bizitan dirauten gizakumeekin diarduela emango du, bat egiteko indarra, uko eragitekoa ta erakartekoa, gizartean bezala somatzen baititu.
Berak eundutako oiala, begiz ikusten ditugun kolorez edertua ekarriko digu: darabilzkien itz eta iduribide ederrak metafora utsak lirakela ematen du.
Gogoaren osin sakonak inork bezain sakon so egin zituen, eta itz borobilez, lilura arin, uste uts eta bururakizun ikusgarriak erein zituen irraidaka.
Aren ari zear eta zuta ikusgarriak urrenez urren eta kirian kirian iarraitzea, kurtxoin
Egia esateko, badu elkar-izketa bakoitzak bere lilura berezia:
Baina,
Gogorakizun eta gogoaren ioan-etorriak eta asmakizunak oro gailen eta iaun bezala izendatzen ditu; gauzarik soilenak eta izkutuenak bizitan leudeken bezala, ta begiz-begi ikusgarri bailiran aurkezten dizkigu.